tirsdag den 31. januar 2012

Litteratur.

Opgave 4.

 Jeg har fundet et par bøger, links og tidsskrifter, som formidler viden om kommunikation med mennesker med nedsat funktionsevne. Desuden er der lidt med fokus på digitale billeder og kommunikation. Jeg vil lige nævne, at der i DKK grundbogen findes en 3 sider lang litteraturliste, med vægt på alternativ og supplerende kommunikation. (Jeg synes ikke det er nøsvendigt at skrive den af.)


Bøger: 
Bjerre, Lise: Når jeg kommunikerer: Metodebog om kommunikation, sociale netværk og handicap.

Bruuus.Jensen mfl.: Digitale billeder, - en nødvendig kommunikationsform.

Flindt Pedersen, Jette: Hvor svært kan det være?: Kommunikation med udviklingshæmmede.

Lorentzen, Per: Fra tilskuer til deltager: Samspil og kommunikation med voksne udviklingshæmmede.
 
Tidsskrifter:
Udvikling : tidsskrift om udviklingshæmmede, 2010, nr. 4: informationsteknologi med fokus på samvær og samspil giver nye muligheder for at kommunikere med beboerne.

Vipu Viden: 3.årgang, nr. 3 2001:  Når kommunikationen slår knuder : næsten halvdelen af personalets kommunikation til de udviklingshæmmede er uforståelig,


Links:



1 kommentar:

  1. Hej Birgitte

    - Jeg kan se, at du har været på onfattende research for at finde litteratur med relation til dit emne - super :-)

    Venligst, Helen

    SvarSlet