torsdag den 15. december 2011

Lillevuf i Australien

Hej, jeg hedder Lillevuf. Jeg vil fortælle om dengang jeg var i Australien.



Det her er mig, Lillevuf.



Her står jeg midt på en landevej. Vi kørte 12000 km, så dem så vi mange af.
 Inde i landet var vejene meget lange og lige og øde.
Jeg kunne stå her i timevis uden at blive kørt over.
Og der var varmt og støvet, pyhhh! 


Her er jeg et sted der hedder "Devils Marbles"  - "Djævlens Marmorkugler"
Det lyder uhyggeligt, men der var flot med alle de store blokke,
 der lå og flød som om djævlen engang havde kastet med dem.
Jeg er klatret op i et eucalyptustræ, det dufter fantastisk!



Her er vi på vej op på Ayers Rock. Man blev helt svimmel, det var meget hårdt,
 vi gør det aldrig mere! :-)


Endelig på toppen! Det blev hurtigt varmt, men det frosne vand tøede slet ikke hurtigt nok.
 Pyh, hvor var vi tørstige! Men udsigten er flot!




Her er vi i en nationalpark, hvor kænguruerne er helt tamme. De er søde,
men puh, hvor de lugter af ged! Når de bliver sure sparker de, så man skal lige passe lidt på...



De lugter måske nok mest som ged, men ellers har de også en del tilfælles med kaniner... B-)
 
 
Her sidder jeg på ryggen af en gammel rar zebutyr. 
 
 

Så er vi nået op nordpå, hvor der er mere vand. Rigeligt vand faktisk!





Der er også saltvandskrokodiller, så selv om det er dejligt varmt går man ikke i vandet.
Jeg var nu ikke bange for dem, jeg er for tør til at de gider æde mig...




Pludselig blev floden til en sø fuld af en slags åkander.
 De var sjove at hoppe på! Fuglene i baggrunden er en slags skarver,
de var ved at tørre deres vinger efter fisketuren, og gad ikke snakke.




Det var lidt om min tur til Australien, et land der bestemt er et besøg værd.
Hej hej...!

1 kommentar:

  1. Hej Birgitte

    Uha - sikke lang tur gennem Australien Lillevuf har været på. - Og på Ayers Rock, hvor ser det ud til at være højt oppe :-)

    - Rigtig sød historie, og rigtig flot arbejde med at klippe lillevuf ud...

    SvarSlet